Ara, ratolins que canten

La nova notícia científica sorprenent, i potser desconcertant, és la creació en un laboratori d’investigadors japonesos d’un ratolí transgènic que piula. Els científics, de la Universitat d’Osaka, estaven creuant ratolins modificats genèticament per provocar-los canvis fisiològics i, de cop, sense esperar-s’ho, una  ventrada va sortir entonant sons que recorden el cant d’un ocell.

Els va agafar per sorpresa, perquè només anticipaven que es trobarien amb modificacions físiques –de fet, del mateix experiment van sortir-ne altres ratolins amb potes curtes i forma de gos salsitxa–. Quan se’n van adonar, van veure que el tret podia passar d’una generació a l’altra. Ara, el laboratori té més de 100 ratolins que piulen.

Els científics esperen que el descobriment els ajudi a entendre millor l’evolució del llenguatge humà, i estan estudiant si els ratolins fan sons diferents en situacions socials diverses. Els ocells canten ajuntant diferents sons com si fossin paraules, segons s’ha descobert amb anterioritat, però “els ratolins són millors per estudiar perquè són mamífers, i molt més propers als humans en les seves estructures cerebrals i altres aspectes biològics”, ha dit Uchimura, l’investigador principal.

Com explica The Huffington Post, actualment també s’estan fent estudis amb mutacions genètiques en ratolins per resoldre qüestions relacionades amb la malaltia del Parkinson, la depressió i l’autisme, entre d’altres.

En aquest vídeo hi podeu veure un ratolí cantant.

1 comentari

• Ferran Martinez Garcia

09/01/2011 23:43

Totsw els ratolins canten constantment, i ho fan com els canaris, com a part del seu ritual de festeig (això ho ha estudiat molt John Nyby). El que passa es que no els sentim perquè emeten ultarsons de uns 50-70 KHz, inaudibles per nosaltres. Probablement els ratolins japonesos no és que hagen apres a cantar, senzillament han canviat la freqüència del seu cant i el podem sentir. No es tracta d’un miracle, no han trobat el gen del llenguatge o el cant, com suggereix la notícia. Probablement es tracta d’un simple canvi de la geometria del seu aparell fonador (les cordes vocals i la laringe).
    Els cientifics intentem vendre els nostres resultats exagerant les conseqüències , pero aquests s’han passat tres pobles!