Un químic opina sobre l’arsènic

En Xavier Salvatella, químic i amic -o més aviat: amic i químic- m’ha enviat el seu punt de vista sobre la descoberta del famós bacteri arsenòfil (arsenòfil?) del llac Mono. Per cert, del llac Mono hi ha unes fotos molt boniques de l’Ansel Adams, però això és tota una altra història.

Bé, doncs, enganxo aquí sota el comentari del Xavier, una persona que hi entén força sobre la matèria:

“Fòsfor i Arsènic són a la mateixa columna de la taula periòdica i per tant tenen proprietats químiques semblants. Durant molt de temps s’ha especulat amb la substitució del Carboni per Silici, però les seves propietats no són suficientment semblants. De fet, a nivell fonamental/químic el descobriment no és terriblement sorprenent, tot i que sí curiós.

Un aspecte important de la qüestió és que l’estat d’oxidació del fòsfor no canvia mai – si no m’erro – en biologia ; sempre es troba en forma de P+5: això vol dir que en cert sentit el fòsfor no reacciona -no intercanvia electrons amb altres àtoms- sinó que sempre està envoltat d’oxigens en forma de fosfat. Això no passa amb els altres elements essencials i de fet, el canvi d’oxidació de Carboni, Oxigen i fins a cert punt Sofre, són claus per a la vida.

El que crec que serà apassionant és veure a nivell molecular com s’organitza la vida en aquests bacteris: em pregunto si les proprietats dels DNA i RNA amb Arsènic en comptes de Fòsfor són similars. També em pregunto si aquests bacteris també regulen la transmissió de informació mitjançant fosforil·lacions i quina molècula fan servir per a transferir energia si no tenen ATP.”

• will smith

23/07/2019 9:25

Need CHEAP TRANSLATION SERVICES SINGAPORE? We provide our expert biomedical translator’s team they very well understand the queries of our clients and then work for it. Our translators are available 24*7 and assured by 100%.

• assignment help shop

22/07/2019 21:44

Assignment Help Shop keep working to finish all the problems so don’t waste your time to search more. To finish all the problems of students, our team of assignment help shop is always ready with our best services so if you looking to get the best service of statistics assignment help they can get our best service easily.

• Ava Hill

22/07/2019 18:58

Hi,its good to know about your blog post related to the professional letter writer service more information look on https://essaysworld.net/.

• assignment help

22/07/2019 14:05

Are you looking for an Australia assignment help services? Don’t worry about that, we can helping you to create the best assignment. You can directly contact our experts through our website.

• Justin

18/07/2019 9:08

At any stage, you need any kind of help contact sample assignment. Our assignment help service is available for you round the clock without a single stop.

18/07/2019 9:07

Also, they have years of experience as assignment provider. All our writers have worked for more than thousands of assignment papers which have helped them in understanding the importance and requirement of the assignment. In case, you need any type of assistance contact us.

18/07/2019 9:05

If you are a student and willing to write assignments without availing help from us, you may have all the necessary skills that an expert possess. You can also send your requirement to us. We guarantee that you will be highly satisfied with the work we deliver cheap assignment help Australia to you.

18/07/2019 9:04